Wszystkie pojazdy, którymi się poruszamy wymagają naprawy, przeglądów, konserwacji i zwykłej kosmetyki. Warto znać podstawową budowę swojego auta, motoru, czy roweru, aby najprostsze awarie usuwać własnoręcznie. To zaoszczędzi nasz czas i pieniądze. Rowery wymagają naszej uwagi, ponieważ niektóre części rowerowe są bezpośrednio narażone na działanie wody, piasku, błota i innych zabrudzeń. Ich żywotność przedłuży odpowiednia konserwacja, którą należy przeprowadzać po każdej intensywnej jeździe w niesprzyjających warunkach. Ale nawet najlepsza pielęgnacja nie zapobiegnie zużywaniu się poszczególnych części rowerowych, jednak wiele z nich możemy wymienić bez pomocy fachowca. Pod warunkiem, że dysponujemy odpowiednimi narzędziami. Poniżej znajduje się lista narzędzi i elementów, które powinny znaleźć swoje miejsce u każdego rowerzysty.

Klucze imbusowe Imbusy to narzędzia, które przydają się podczas wielu napraw. Służą do przykręcania i odkręcania kierownicy, klamek hamulców, przerzutek, linek od hamulców, klocków, manetek i innych części rowerowych (w zależności od konkretnej budowy danego modelu). Warto mieć zestaw kilku kluczy w różnych rozmiarach. Imbusy można kupić w formie rozkładanego zestawu (coś na wzór scyzoryka szwajcarskiego) i zawsze nosić przy sobie, na wszelki wypadek.

Śrubokręty Popularne krzyżaki ma chyba każdy w swoim domu. Śrubokręty przydają się min. do regulacji przerzutek. W dłuższe trasy najlepiej zaopatrzyć się w rączkę z wymiennymi końcówkami o różnym rozmiarze.

części-rowerowe

Klucze Płaskie i oczkowe klucze również przydają się w trakcie wielu napraw, głównie przy kolach i piastach, w niektórych modelach także przy przerzutkach. Taniej wychodzi zakup całego kompletu kluczy, niż kupowanie ich pojedynczo. Zwłaszcza, że podczas dokręcania poszczególnych części rowerowych przydają się różne rozmiary, z reguły 9, 10, 13, 14, 15, 17.

Pompka Na rynku dostępne są pompki ręczne, podłogowe i działające na naboje. Pompki ręczne są idealne do wożenia na co dzień. Pompkę warto mieć zawsze przy sobie, najlepiej przyczepić ją bezpośrednio do ramy- dzięki temu zawsze będzie pod ręką w razie awarii. Najwygodniejsze są modele zakończone wężykiem, lub zaciskiem, który ułatwi sprawne pompowanie. Droższe modele są wyposażone w oświetlenie, które pomoże napompować koło po zmierzchu. Łatwiej koła pompuje się modelami podłogowymi, jednak waga i rozmiary raczej nie zachęcają do wożenia ich ze sobą. Ich plusem jest fakt, że przydają się w każdym aucie osobowym. Rowerzyści, którzy stawiają przede wszystkim na wygodę powinni zaopatrzyć się w pompki na naboje, czyli pompujące za pomocą sprężonego dwutlenku węgla. Te modele są popularne wśród osób startujących w zawodach, lub podróżników. Minusem jest cena- sprzęt może nie jest bardzo drogi (około 120 zł), ale jeden nabój kosztuje aż 20 zł.

Łańcuch Łańcuchy to części rowerowe, które bardzo intensywnie pracują podczas jazdy, czasami dochodzi do ich zrywania w trakcie podróży. Warto zatem mieć przy sobie zapasowy łańcuch- zwłaszcza gdy planujemy dłuższą trasę. Łańcuch należy często czyścić i oliwić, co znacznie przedłuży jego żywotność. W sprzedaży dostępne są także oleje w sprayu, które są nieco droższe, ale bardzo wygodne w użyciu.

Łatki Drobne pęknięcia dętki niestety zdarzają się dość część często. Zamiast oddawać rower do naprawy, lepiej kupić zestaw do samodzielnej reperacji. Niewielkie przebicia, czy dziurki da się zalepić własnoręcznie za pomocą gotowych łatek i dołączonego kleju. To obowiązkowa pozycja podczas długiej wyprawy. Wszystkie te akcesoria znajdziesz na http://www.mojrowerowy.com/pol_m_Rowery-137.html