BMC teamelite 01 02 (mat. pras.)

System wprowadzony w rowerze BMC teamelite 01 na 2016 rok - MTT czyli Micro Travel Technology, określany jest dziś mianem rewolucji i kolejnym etapem rozwoju w rowerach MTB. To właśnie na takim rowerze, z systemem MTT Julien Absalon zwyciężył tydzień temu w niemieckim Albstadt podczas Pucharu Świata Cross Country UCI. On już na nim jeździł, współtworzył i pomagał przy jego tworzeniu - wygrał także na nim wyścig. Dla "normalnych ludzi"(oczywiście tych, których będzie na niego stać), zostanie udostępniony w 2016 roku.  

Micro Travel Technology - czyli nowy sposób amortyzowania od BMC

Sam system wprowadza wiele do sposobu, w jaki odczuwana jest jazda na rowerach hardtail w XC - do tej pory sztywna tylna część ramy została zastąpiona "aktywną", która umożliwi lepszy komfort jazdy zarówno na podjazdach, jak i zjazdach. Sam Absalon mówi o nim:  

Szczerze mówiąc, kiedy spróbowałem nowej technologii MTT, przewidywałem, że będą jakieś kompromisy. Teraz jestem przekonany – przy podjazdach jest dobry jak rower z poprzedniego roku, a przy zjazdach ma w sobie coś ekstra, czego zdecydowanie potrzebujemy. Jestem bardzo szczęśliwy, mając taką przewagę.

Ktoś może powiedzieć - przecież można wybrać rower full suspension, przecież wielu zawodników XC tak robi - oczywiście, tylko taki rower będzie cięższy od hardtaila, a jak wiadomo, waga odgrywa tutaj duże znaczenie i może zaważyć o zwycięstwie(choć w 2012 roku w Londynie Jaroslav Kulhavy wygrał właśnie na full'u). Czy będzie to rewolucja w tworzeniu rowerów MTB? Zobaczymy co pokaże konkurencja i jak będą kształtowały się ceny samej ramy od BMC, której obecna waga wynosi 1,080kg - w całości wykonana z carbonu.BMC teamelite 01 XX1 02 (mat. pras.) Sam rower będzie dostępny w trzech wariantach:

  •  XTR Di2 (osprzęt Shimano XTR Di2 2x11)
  •  XX1 (osprzęt SRAM XX1 1x11)
  •  XT (osprzęt Shimano XT 2x11)

W każdym przypadku do "podstawowego wyposażenia" należeć będą takie komponenty jak widelec Fox(w różnych wariantach), hamulce tarczowe Shimano XTR o średnicach 160/160, mostek BMC MSM02 oraz kierownicę BMC MFB01 wykonaną z carbonu o szerokości 720mm. Poniżej możecie zobaczyć film, który przygotowało BMC dla roweru teamelite 01: [youtube http://www.youtube.com/watch?v=YQG0XG8kOR0]